søndag 27. januar 2013

2 Uker

Ja , da har jeg vært i Graz i 2 uker. Denne uka har jeg besøkt Scania verkstedet jeg skal jobbe på. Det så veldig lovende ut, og jeg gleder meg til å begynne å jobbe der.
Verkstedet var større en verkstedet jeg jobber på i Lillehammer. Det jobber 7 lærlinger og 7 fagarbeidere på verkstedet der , 2 kundemottagere og 4 delelagerarbeidere trur jeg de var.
De har utstyr for å drive med rammeretting og egen lakkeringsbås for lastebiler. De har også  nok plass på verkstedet til å ha en Scania 110 stående som de jobber med å restaurere når de har tid.



Her er ett bilde av meg og Cook, en av lærlingene på Scania Kalsdorf.













Vi hadde også en guidet tur i byen på torsdag, der vi gikk rundt i byen og fikk høre litt av historien til Graz.
Det er en gammel by, så hvis jeg skulle lagt ut bilde av alle serverdighetene, så hadde det tatt ett vondt år å lese ferdig denne bloggen. Men her er noe av det jeg har sett : )




Meg og den nye kompisen min.
Jeg viste ikke at påfugler trivdes ute om vinteren, men disse typene her vandra rundt i den ene parken like ved der jeg bor.




Graz sett fra klokketårnet.
Er bilde av klokketårnet litt lengre ned på siden.







Inni " The dom " kirka som stod ferdig i 1464.




Taubanen ned ifra festningen der klokketårnet står.
Greit bratt.



Kunsthuset i Graz.
Kjent for sin noget spesielle utformelse.




Slottsparken like ved der jeg bor.



Murinsel.
Kaffeteria midt i elva.









Klokketårnet i Graz.
Her viser storevisern timen og lilleviseren viser minuttene.
 



Velkomstmiddagen min søndagen jeg annkom.
Det er hu som står og han som sitter med ryggen til som jeg bor hos.
Veldig grei familie =)


Det var noe av det jeg har sett. Legger ut flere bilder av det vi har sett senere.
Ha en fin kveld :)

2 kommentarer:

  1. Hei, Thomas! Fint innlegg med fine bilder!

    Hvordan har denne første uka i arbeid vært?

    Ha en fin helg med språklæring! :-))

    SvarSlett
  2. Takk for det tonje : )
    Går bra på jobb, så alt er bare topp ! hehe
    Takk for det : )
    Ha en fin søndag du au

    SvarSlett