søndag 10. februar 2013

Første jobbuke

Forrige mandag hadde jeg min første arbeidsdag på Scania Kalsdorf. Etter nesten en måned uten å ta i en lastebil, så var det godt å bli møkkete på hendene igjen. Arbeidsoppgavene mine denne uken har vært å hjelpe til med restaureringen av en gammel Scania 110. Jeg er jo glad i gamle kjøretøy , så dette var jo midt i blinken for meg. Det er litt vanskelig med språket enda, men vi ler av det og skjønner hverandre til slutt.





Ramma er plukket totalt fra hverandre. Har blitt sandblåst og lakkert grå.
Alle gamle ledninger er byttet ut med nye ledninger.






Også inni hytta er alt tatt fra hverandre. Gamle ledninger skal byttes ut, og det må til "litt" rustsveising.







Slik ser det ut nå. Gleder meg til rustsveisinga er ferdig og hytta blir lakkert.












Forrige helg var jeg og jentene i Italia. Nærmere bestemt Venice, der gatene er av vann.Det var gøy å se byen, selv om vi var ganske uheldige med været. Men vi gjorde det beste ut av det, og hadde en trivelig tur.





Hard Rock Cafe.
Hadde veldig lyst til å spise her, men det var 50 minutters ventetid på bordene, og vi var bløte og kalde, så vi bestemte oss for å spise ett annet sted.






Litt av utsikten fra båtbussen som går gjennom hovedkanalen i byen.







Dette er sånn innbyggerne kommer seg fram i byen.
Det finnes ikke vanlige veger.








Må være spesielt og ha havet en meter under soveromsvinduet sitt ?






Jeg syntes det er fasinerende at disse store bygningene bare er plassert på havet. Jeg er ikke sikker på hva de står på.





Meg utenfor Leonardo Da Vinci museumet. Hehe








Det er litt av det som har skjedd i  livet mitt den forrige uken. Så kommer det flere oppdateringer etterhvert.
Takk for at dere leser bloggen min, ha en fin dag vidre : )

1 kommentar:

  1. Så fint at du jobber med noe du virkelig har interesse for! Da glir nok praten enda lettere med kollegene:-)

    Ha en fin andre uke på jobb!

    Tonje

    SvarSlett